Soutěž Coca-Cola Popstar

Společnost Coca-Cola Česká republika a Sony BMG Music Entertainment vyhlašují třetí ročník hudební soutěže Coca-Cola Popstar 2005.

Soutěž Coca-Cola Popstar je jedinečnou příležitostí pro začínající muzikanty, jak projevit svůj talent před hudebními odborníky a zapsat se do povědomí veřejnosti. Skupiny či jednotlivci, kteří ještě nemají zázemí u některé hudební společnosti a chtěli by se zúčastnit, posílají do soutěže CD se svými autorskými písněmi. Na základě jejich kvality se mohou nakonec stát semifinalisty a živými vystoupeními přesvědčit porotu, že právě oni si zaslouží titul nové Coca-Cola Popstar. Hlavní cenou je natočení a vydání alba u gramofonové společnosti Sony BMG Music Entertainment a získání profesionálního zázemí.

„Pro naši společnost a pro naši klíčovou značku Coca-Cola je nesmírně důležité spojení s mladými lidmi a také s hudbou,“ říká Zdeněk Vilímek, Public Affairs a Communications Director Coca-Cola Česká republika s.r.o.

Zbyněk Knobloch, Managing Director SONY BMG Music, k tomu dodává: „Coca-Cola Popstar vnímáme jako silnou a kvalitní „značku“, jejímž prostřednictvím dostanou šanci talentovaní muzikanti a zpěváci. Vzhledem k tomu, že tato soutěž je koncipována jako „autorská“ - tj. že přihlášené kapely a interpreti soutěží s vlastním repertoárem, máme jako hudební vydavatelství i velmi dobrý přehled o „potenciálu“ mladých začínajících kapel. Koneckonců vítězové předchozích ročníků, kapely UDG a 100°C (druhá jmenovaná kapela je letos nominovaná v Cenách akademie populární hudby v kategorii „Objev roku“), jsou dobrým příkladem toho, že Coca-Cola Popstar skvěle funguje.“

Společnost Coca-Cola k příležitosti soutěže vyrobila speciální edici půllitrových lahví nápoje s portréty obou dosavadních vítězů Coca-Cola Popstar - kapel 100°C a UDG. Třetí etiketa (viz obrázek) vyzývá všechny nové zájemce k účasti v letošním ročníku s heslem „Letos to můžete být vy“.

PRVNÍ ROČNÍK soutěže Coca-Cola PopStar byl v České republice vyhlášen v únoru 2003. Přihlásilo se neuvěřitelných 767 skupin a interpretů. Porota složená z osobností naší hudební scény, kterou tvořili Jan P. Muchow, Jaromír Helešic, Tomáš Vartecký, Miroslav Žbirka, Dara Rolins, novináři Vladimír Vlasák, Milan Tesař, Jaroslav Špulák, zástupci osmi regionálních rozhlasových stanic a zástupci vyhlašovatelů a partnerů soutěže, rozhodla o vítězi během tří soutěžních kol. V silné konkurenci se nakonec prosadila mariánskolázeňská kapela 100°C. Mladá sympatická kapela (jež byla už před soutěží držitelem několika hudebních cen) si získala nejen porotu soutěže Coca-Cola Popstar, ale v rámci podzimního turné se Support Lesbiens také publikum napříč celou republikou. V půlce ledna 2004 dokončili 100°C nahrávání alba pod producentským vedením Jana Čechtického (Ohm Square) a Jaromíra Helešice (Support Lesbiens). Pod názvem EVERGREEN přišla deska na svět 9. února 2004. Nejen že si jí získali řadu dalších fanoušků, ale záhy po vydání, v březnu 2004, získali cenu „Překvapení roku“ v anketě Žebřík čtenářů časopisu Report a v květnu cenu pro Objev roku posluchačů Expresradia. Letos jsou nominováni jako objev roku v cenách Akademie Populární hudby Anděl 2004.

DRUHÝ ROČNÍK soutěže odstartoval koncem ledna roku 2004 a v porotě opět zasedly hvězdy Miroslav Žbirka, Tomáš Vartecký, Jaromír Helešic, Jan P. Muchow a nově také slovenská zpěvačka Misha. Z více než 360 adeptů byla nakonec 12. května vítězem zvolena šestičlenná kapela z Ústí nad Labem UDG. Před soutěží UDG vydali dvě demonahrávky (Štěkat do boudy, Obsazeno místenkou) a na vlastní náklady zrealizovali natáčení prvního videoklipu ke skladbě Zpěvy deště se zajímavou dějovou zápletkou, v němž hlavní roli podivínské ženy ztvárnila Bára Hrzánová. Zúčastnili se jednoho z největších českých festivalů Rock for People v Českém Brodě a představili se jako předskokan kapel Mňága a Ždorp, Vypsaná fiXa či -123 minut. Ovšem teprve díky Coca-Cola Popstar pronikli i na mediální scénu a konečně mohli vydat své první „opravdové“ album. „Je dobře, že takové soutěže existují, protože jsou pro mladou kapelu jednou z mála možností jak se prosadit. Posílali jsme samozřejmě svoje nahrávky na hudební vydavatelství už dříve, ale až díky soutěži CCPS nám to vyšlo. Po vítězství jsme udělali zvukově skvělou desku, na kterou bychom si jinak nikdy neušetřili, natočili klip a objevili se v televizi. A to je fajn,“ řekl bubeník kapely Tomáš Staněk. Debutové album UDG Ztraceni v inspiracích vyšlo v říjnu roku 2004. Bylo natočeno v jednom z nejlepších českých nahrávacích studií Sono Records, pod dohledem producenta Milana Cimfeho (jenž zaštiťoval takové kapely jako Kabát, Divokej Bill či Čechomor). UDG si za něj v krátké době vysloužili velmi příznivé ohlasy hudebními kritiky. První část koncertního turné k nové desce skupina rozjela na podzim roku 2004 v roli předskokanů kapely Wohnout. S nimi se UDG vydají i na další část koncertní šňůry v březnu tohoto roku. Následovat bude turné se skupinou Kryštof.

Poprvé se soutěž pro mladé začínající hudebníky Coca-Cola Popstar konala na Slovensku v roce 2001. Jejími iniciátory byli zástupci slovenské společnosti Coca-Cola, slovenské pobočky hudebního vydavatelství Sony Music / Bonton a produkční agentury Le Creative. Slovenští vítězové soutěže Coca-Cola Popstar sesbírali ve své zemi řadu ocenění a zařadili se mezi významné představitele slovenské hudební scény. V roce 2002 se například vítězkou stala zpěvačka Misha, která se nedlouho poté stala národním miláčkem a vyhrála dokonce i Zlatého slávika. Ta k soutěži mj. prohlásila: „Není to takový umělý konkurz, jako to bývá venku: někdo vyhraje, tým kolem z něj pak udělá figurku, co něco nazpívá. V Coca-Cola Popstar lidé musejí mít talent, jít do toho s vlastní muzikou. Proto za soutěží stojím a proto jsem hrdá, že k ní patřím.“

ČASOVÝ PLÁN SOUTĚŽE

TŘETÍ ROČNÍK soutěže Coca-Cola Popstar bude vyhlášen 11. března 2005 při ceremoniálu vyhlášení výsledků ankety ŽEBŘÍK časopisu Report, v plzeňském Domě kultury Inwest.

Od 14. března 2005 do 15. května 2005 mohou zájemci posílat své demonahrávky na CD na adresu Sony BMG Music Entertainment Palackého 1, 112 99 Praha 1.

Během této doby budou zástupci Sony BMG Music Entertainment provádět první předvýběr nahrávek – do prvního sezení poroty postoupí maximálně 150 účastníků.

Dne 26. května 2005 porota při svém prvním zasedání vybere 9 nejlepších, kteří postoupí do semifinále. Desátým semifinalistou se stane vítěz internetového hlasování na oficiální stránce soutěže www.cocacolapopstar.cz, které bude probíhat již od samotného zahájení soutěže, tj. 14. března až do 26. května 2005. Důležitost internetového hlasování potvrzuje fakt, že loni vítězná kapela UDG postoupila do semifinále právě na základě hlasů návštěvníků webové stránky soutěže.

Semifinále se bude konat 8. června 2005 – na základě živého hraní budou zvoleni 3 finalisté. Ti se ve dnech 14. – 18. června vydají na turné, jež bude mít tři zastávky: v Pardubicích, Brně a Ostravě. Nakonec se utkají na finálovém koncertě v Lucerna Music Baru dne 23. června 2005, z něhož vzejde vítěz.

HLASOVÁNÍ VEŘEJNOSTI

Zmíněné hlasování na internetu probíhalo i v předchozích dvou ročnících Coca-Cola Popstar. Letos poprvé ovšem může široká veřejnost zasáhnout i do nejužšího, finálového klání. Od 8. června 2005 bude na hudební stanici TV Óčko probíhat soutěž, v níž diváci mohou posílat své hlasy pomocí SMS vybraným třem finalistům. Zároveň budou moci volit své oblíbence návštěvníci koncertů v Pardubicích, Brně a Ostravě. Absolutní vítěz těchto dvou typů hlasování obdrží Cenu veřejnosti na finálovém večeru.

Pro hlasující fanoušky budou připraveny ceny od vyhlašovatelů a partnerů soutěže.

11. března 2005 – vyhlášení nového ročníku soutěže 14. března 2005 – zahájení soutěže; zahájení internetového hlasování 15. května 2005 – uzávěrka přihlášek 26. května 2005 – první sezení poroty: poslech postupujících 150 nahrávek, výběr devíti nejlepších + vítěz internetového hlasování 8. června 2005 – neveřejné semifinále ve Futuru – prezentace kapel na živo, výběr tří finalistů 14. – 18. června 2005 – koncerty tří finalistů - v Pardubicích, Brně a Ostravě 23. června 2005 – FINÁLOVÝ KONCERT v Lucerna Music Baru, vyhlášení vítěze CCPS 2005

MEDIÁLNÍ PARTNEŘI

O soutěži a jejím průběhu budou pravidelně informovat hudební pořady České televize Poprask, Noc s Andělem a Pomeranč a rádia sítě Kiss, Rádio 1 a rádio Agara.

Hudební TV Óčko odvysílá speciální pořad k vyhlášení soutěže, dokumenty z minulých ročníků, reportážní záznam semifinále, dále představí divákům tři semifinalisty v pořadu Inbox a na závěr uvede reportáž z finálového večera.

PODMÍNKY SOUTĚŽE

CD s nahrávkou a přihláškou do soutěže je nutné poslat nejpozději do 15. května 2005 na adresu Sony BMG Music Entertainment Palackého 1, 112 99 Praha 1 demosnímek musí obsahovat tři původní skladby soutěžící nesmí mít platnou smlouvu s žádným hudebním vydavatelstvím pro účast v soutěži je nezbytný trvalý pobyt na území České republiky a dovršení věku 18 let v roce 2005

Spolu s demosnímkem zašlou účastníci soutěže vyplněnou přihlášku, která organizátorům usnadní evidenci došlých demosnímků a účastníkům soutěže zároveň pomůže s prezentací. Formulář přihlášky bude k dispozici na internetové adrese soutěže www.cocacolapopstar.cz.

K základním údajům o sobě je třeba připojit i označení písně, kterou budou účastníci prezentováni na internetové adrese soutěže, a samozřejmě také adresu svých webových stránek – pokud je soutěžící mají zavedené a funkční. Poprvé je letos možné k materiálům přiložit i audio nebo video zdravici. Ta bude rovněž umístěna na stránkách soutěže a v případě originálního a vtipného pojetí určitě může přispět k většímu úspěchu soutěžícího.

Všechna kola jsou přístupna zástupcům médií. Veřejnosti budou přístupné koncerty v Pardubicích, Brně a Ostravě a také finálový koncert.

Kompletní informace, pravidla a přihlášku do soutěže naleznete na internetových stránkách www.cocacolapopstar.cz.

POROTA SOUTĚŽE

Třináctičlenná porota soutěže Coca-Cola PopStar bude složena z osobností naší hudební scény, hudebních publicistů, zástupců mediálních partnerů a vyhlašovatelů soutěže. Tvoří ji např. muzikanti Jakub Johánek z kapely 100°C, David Koller (Lucie, Kollerband) a Richard Krajčo (Kryštof); z novinářů pak Vladimír Vlasák a Jaroslav Špulák. Za společnost Coca-Cola v porotě zasedne Roman Šiser a za Sony BMG Music Entertainment její ředitel Zbyněk Knobloch a A&R Director Petr Čáp.

zdroj: Coca-Cola Czech and Slovak Region

Doporučujeme

Články odjinud