Stále více mužů používá makeup

Stále více mužů používá makeup

Blíží se doba, kdy nebude překvapením, že pánské toaletní tašky budou obsahovat kromě holicí pěny, deodorantu a zubní pasty také pudr a barvu na obočí. Muži začínají více a více spoléhat na zkrášlující prostředky.

„Myslím, že muži jsou čím dál tím více přístupní tomu, aby pečovali o svůj vzhled,“ říká vizážistka Wendy Lewisová. „ Chtějí zakrýt nedostatky na své tváři a představa, že proto použijí pudr není už dávno nemožná,“ dodává.

Odborníci prohlašují, že je přirozené, že muži jsou ochotní použít makeup, aby vypadali co nejlépe. Péče o pánský vzhled zažívá boom. Vloni utratili Američané 4,8 milionu dolarů za pánské zkrášlovací prostředky, což je částka, která od roku 2001 vzrostla o 42%.

Přestože to ještě není úplně obvyklé, výrobky od firem jako Clinique, Clarins a Jean Paul Gaultier se stávají součástí pánské kosmetiky. V parfumeriích typu Sephora nebo Macy´s najdeme řadu pánských výrobků včetně samoopalovacích krémů a pleťových masek.

Kosmetická firma KenMen, založená v roce 2004 v Montrealu, vyrábí tónovače pleti, zjasňovače a korekční tyčinky pro muže.

„ Hledali jsme takové výrobky, které by z mužské tváře nekřičely, že je na ní makeup,“ vysvětluje zakladatelka firmy Lee Gilbertová. Ta také založila internetové stránky, na nichž mohou zástupci silnějšího pohlaví konzultovat své zkušenosti s kosmetikou. „Muži nepotřebují obrovský výběr, daleko spíš chtějí získávat nové poznatky,“ říká Gilbertová. To znamená, že chtějí vědět co nejvíc o korektorech vousů či obočí nebo jak aplikovat oblíbený samoopalovací krém.

Doporučujeme

Články odjinud