Modelka Helena Houdová v roce 2000 založila nadační fond Slunečnice. Své aktivity v oblasti pomoci potřebným nepřerušila ani po svém odchodu do USA, naopak - v roce 2004 se zrodila Sunflower Children. Dnes je tato nadace známou a respektovanou humanitární organizací pečující o znevýhodněné děti po celém světě.
Dokládá to ostatně i fakt, že v pátek 17. dubna byl na jedné z nejprestižnějších reklamních ploch světa - na newyorském náměstí Times Square – vyvěšen obrovský billboard propagující právě Sunflower Children. Zobrazuje Helenu Houdovou s dítětem v náručí. Fotografie výmluvně dokumentující bídu dětí ze všech kontinentů jsou ostatně k vidění také na webových stránkách Sunflower Children. Autorkou některých z nich je sama Helena Houdová.
Nadační fond Sunflower Children pomáhá nejchudším oblastem planety získat dostatek prostředků pro vzdělání a zdravotnickou péči. Podporuje projekty zaměřené na sirotky, handicapované děti, děti z uprchlických táborů, žijící na ulici nebo v nevyhovujících podmínkách, děti podvyživené, zanedbané a zneužívané. V USA funguje Sunflower Children na základě široké sítě dobrovolníků. Dárce přitahuje maximálně transparentním způsobem nakládání s finančními prostředky a možností vybrat si konkrétní projekt, který chtějí podpořit.
Česká Slunečnice Heleny Houdové vychází ze stejných principů a má identické poslání jako Sunflower Children. V loňském roce nastoupila cestu profesionalizace a rozšíření své činnosti s ambicí stát se významným nadačním fondem v České republice. Prezidentka nadačního fondu Helena Houdová věří, že strategie Sunflower Children je globální a použitelná bez ohledu na lokaci. „Myslím, že jsme se během těch čtyř let působení v Americe naučili (a stále se učíme) hodně z tamních zkušeností a tradic filantropie. A věřím, že to dobré se dá přenést i do českého prostředí: kvalita podporovaných projektů, práce s donátory, stoprocentní zajištění administrativy a nákladů z jasných, oddělených zdrojů, možnost výběru podpory konkrétního projektu…,“ vypočítává Helena Houdová.
Zdroj: 2media