Testy na zvířatech aneb krása s pachutí smrti

4. 9. 2000
Je však až zarážející, kolik firem stále používá zastaralé, a nebojím se užít toho slova, odporné metody testů na kočkách, králících, psech nebo morčatech.

Testy na zvířatech aneb krása s pachutí smrti

Když jsem se začala před několika lety zabývat hlouběji kosmetikou, narazila jsem na problematiku testování kosmetických produktů. Metod je hned několik. Z nejnehumánnějších považuji bezesporu testy na zvířatech. Zhlédla jsem celou řadu dokumentů a diskusí na toto téma, které mě zděsily.

Člověk by se měl chovat lidsky nejen k lidem, ale také k ostatním živočichům na této planetě. Je však až zarážející, kolik firem stále používá zastaralé, a nebojím se užít toho slova, odporné metody testů na kočkách, králících, psech nebo morčatech. Přestože výsledky těchto testů nepatří mezi objektivní, stále se používají. Zvířecí kůže a celý organismus vůbec se natolik přece liší od lidského těla! Moderní laboratoře již dlouhá léta zkoušejí nejrůznější sloučeniny a ingredience na lidské kůži vypěstované v laboratoři pro tyto účely. Výsledky jejich zkoumání říkají mnohem více o daném produktu a hlavně tato metoda nikoho netýrá a nezabíjí.

Říkáte si snad, že Vás tato problematika nezajímá? Velká chyba. Tím, že přestaneme používat kosmetiku, hygienické potřeby a ostatní výrobky firem, které stále ještě chovají ve svých výzkumných laboratoří zvířata, můžeme všichni hodně změnit. A proč? Už kvůli Vašemu svědomí. Či snad chce mít svou krásu vykoupenou smrtí druhých bytostí. Víte, jak se testuje např. šampón na vlasy? Laboranti uvězní králíka do klece, kde se nemůže hýbat, vyholí mu kůži kolem očí až na "živé maso" a lijí mu do očí nejrůznější koncentráty dokud neoslepne a nezemře ve velikých bolestech. Krémy a mléka se testují na kočkách tím způsobem, že se jim vyholí hlava do krve a na tyto rány se přikládají masti, kyseliny či barviva.

Bohužel i na českém trhu se stále objevuje dost a dost výrobků produkovaných právě takovými laboratořemi (spíše by se hodil výraz jatka než laboratoř). Jak se jim vyhýbat? Celosvětová organizace PETA pravidelně kontroluje producenty a vydává seznam testovaného a netestovaného zboží. Jaké značky se pohybují na černé listině? Namátkou jmenujme:

  • Bausch & Lomb
  • Coty - Lancaster - Jovan
  • Braun - Gillette
  • Clairol
  • Colgate-Palmolive Co. {Palmolive, Speed Stick, Mennen}
  • S. C. Johnson
  • Elizabeth Arden
  • Johnson & Johnson - Neutrogena
  • Kleenex, Huggies
  • Oral-B
  • Sally Hansen
  • Sanofi - Oscar De La Renta, Yves Saint Laurent
  • Vidal Sassoon

Redakční poznámka: Uvedený seznam byl aktuální v době vydání tohoto článku (to znamená září 2000). Vždy aktuální přehled najdete na stránkách www.peta-online.cz. Podle našich informací mnohé firmy od testování upustily.

Dvě velké nadnárodní korporace Unilever, vyrábějící kosmetiku značek Calvin Klein či Helene Curtis a u nás hojně rozšířený Procter & Gamble, pod který spadá mimo jiné Max Factor, Camay, Safeguard, Clearasil, Cover Girl, Old Spice, Giorgio, Secret, Pampers, Hugo Boss, Laura Biagotti, Head & Shoulders, Pantene, Always, Tampax stále ve jménu krásy zabíjejí.

Proč Vám tentokráte nedávám rady na pěkné obočí či čistou pleň? Protože si myslím, že se díky mým slovům zamyslíte nad prioritami a odmítnete se podílet na tomto špinavém a vražedném businessu.

Až si příště půjdete koupit krém či řasenku, zjistěte si, zda kvůli tomu někdo nezemřel. Kosmetiku netestovanou na zvířatech poznáte buď podle nápisu "Not tested on animals" či podle loga - králík v trojúhelníku či kruhu. Raději si však prohlédněte seznam bezpečných značek. Ten se dnes již tak rozsáhlý, že si určitě zde oblíbenou kosmetiku najdete. Mohu Vám poradit např. Avon, Clinique - Esteé Lauder, Body Basics, Oriflame, Revlon, Christian Dior, Chanel, Yardley či Clarins. Kompletní seznam najdete na Internetových stránkách PETA

  1. www.peta-online.org

Autor: -simona.cz-
Zdroj: www.peta-online.org

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Udělejte si čas na vyřízení osobní i úřední korespondence. Vyplatí se vám, budete-li pozorně číst, co jste napsali, neboť adresát by mohl číst špatně mezi řádky. S telefonováním to…

Nejčtenější články