Při seznámení máte zhruba 4 minuty na to, aby vás dotyčný člověk přijal nebo odmítl. Naučte se, jak na to.
Umíte správné komunikovat?
Víte, že
- při seznámení máte zhruba 4 minuty na to, aby vás dotyčný člověk přijal
nebo odmítl
- 87 % informací vašeho života získáte pomocí zraku, 7 % sluchem, 3,5 % čichem,
1,5 % hmatem a 1 % chutí
- průměrný člověk hovoří rychlostí 150 slov za minutu, ale myslí 4x rychleji
( rychlost myšlení asi 600 slov za minutu)
- lidé reagují z 55 % na řeč těla a výraz obličeje, z 38 % na intonaci hlasu a
ze 7 % na to, co říkáte
Při komunikaci se snažte udržet posluchačovu pozornost, dbejte na to, aby vaše myšlenky
měly řád a byly v souladu s tím, co říkáte.
Pro zlepšení komunikace se seznamte s důležitými oblastmi komunikace:
vzhled - záleží jak jste oblečeni, upraveni - tím sdělujete, co si o sobě
myslíte
postoj - jedná se o tzv. řeč těla, zda máte dostatek sebedůvěry, kontrolu
nad sebou samou, zda vám na člověku, s kterým komunikujete opravdu záleží
gestikulace - řeč těla - pohyb paží - umožňuje jasnější vyjadřování
( mnoho lidí tvrdí, že pokud bychom je svázali, nebudou schopni mluvit)
pohled - pohledem z očí do očí lze vysílat pozitivní signály sebedůvěry,
odvahy, zájmu nebo naopak negativní jako odpor, podráždění, nudu, zlost..
výraz obličeje - úsměv i mračení, patří k nejdokonalejším nástrojům
komunikace
hlas - intenzita hlasu, hlasitost, tempo, projev zefektivníte změnou projevu
hlasitosti, změnou tempa důrazem na určitá slova a fráze
používání pomocných zvuků - slova, která vkládáme do projevu ( např.
no, ehm.., ..)
navázání kontaktu - jste aktivní posluchač?, oslovujete jménem, kladete otázky,
nasloucháte odpovědím,mluvíte z pohledu zájmu ostatních?
správné zacházení s otázkami - důležité především pro obchodní jednání,
jak zacházíte s otázkami, zvyšuje důvěryhodnost lidí, se kterými pracujete
humor - uvolňuje atmosféru, můžete navázat s vašimi posluchači přátelský
vztah, lze jej použít jako přechod k závažnějšímu tématu ( při dlouhých přenáškách
k opětovnému navázání pozornosti), humoru používejte s mírou, aby se vám
nevytratila hlavní myšlenka
představování ostatních - vyvolat pocit jejich důležitosti
vizuální pomůcky - kdykoli zapůsobíte na více než jeden posluchačův
smysl, jste ve výhodě
Autor: Dana