Lékaři si dlouho lámali hlavu nad množícími se případy poruch erekce u mužů holdujících cyklistice. Odpověď nebyla jednoznačná. Až v posledním sborníku Evropské urologické společnosti se objevilo uspokojující vysvětlení, podložené odbornými výzkumy. Penis je zkrátka po dlouhém dni stráveném v sedle bicyklu doslova vyhladovělý po kyslíku.
Vědci odhalili příčiny poruchy erekce
cyklistů
Lékaři si dlouho lámali hlavu nad množícími se případy poruch erekce
u mužů holdujících cyklistice. Odpověď nebyla jednoznačná. Až v posledním
sborníku Evropské urologické společnosti se objevilo uspokojující vysvětlení,
podložené odbornými výzkumy. Penis je zkrátka po dlouhém dni stráveném v
sedle bicyklu doslova vyhladovělý po kyslíku.
K
nedostatečnému zásobení penisu kyslíkem dochází následkem tlaku sedátka
bicyklu na hráz a podbřišek, kudy prochází důležité artérie přivádějící
do mužského údu krev obohacenou pro život nezbytným plynem. Sexuologové
proto volají po inovacích cyklistických sedel. Poruchy erekce u cyklistů
nejsou novinkou. Navíc bylo už dříve zřejmé, že za poruchy topořivosti
mužského pohlavního údu může sedadlo. Netušili jsme jen přesné
souvislosti s fyziologickou dysfunkcí, komentuje nová zjištění autor
studie.
Snížený tlak rozpuštěného kyslíku v krvi vede k fibróze, která působí
naprosto kontraproduktivně při dosahování erekce, vysvětluje autor
odborného článku a dodává: Řešení je na dosah. Naše výzkumy totiž
potvrzují, že úzká sedátka mají za následek poruchu ztopoření u 82,5%
mužů, zatímco široké sedátko způsobí komplikace jen u necelých 20%.
Souvisí to rovněž s dobou strávenou na sedadle jízdního kola.
Lékaři a technici se snaží zkonstruovat ideální sedadlo, které by bylo
tvarováno anatomicky a působilo méně na urogenitální soustavu muže. Zatím
doporučují mladým mužům, aby častěji při jízdě na kole měnili polohu
a pořídili si širší sedlo.
zdroj: Plus
include("info/nazor.php");=""?>