Voda udává styl

Voda udává styl

Občas se ve stojatých vodách módního světa objeví něco nového, výjimečného, co provokuje, o čem se mluví a co vyvolává touhy a sny. Jednou to je nové jméno návrháře, jindy neokoukaný střih či neotřelý styling a jindy zase něco zcela neočekávaného. Jeden z takových mezníků právě nastává.

K módě neodmyslitelně patří krása, ke kráse zase zdraví a ke zdraví životadárná voda. A přesně z této rovnice vychází extravagantní projekt, jedinečné spojení a pro mnoho i šokující výsledek. Nejprodávanější voda na světě Evian a světoznámý módní návrhář Jean Paul Gaultier uvedli na trh limitovanou kolekci „evian Jean Paul Gaultier“.

Enfant terrible francouzské módy a uznávaný vizionář Gaultier navrhl kolekci unikátních láhví pro oblíbenou minerální vodu. Kolekce je rozdělena do dvou částí - Prêt-à-Porter a Haute Couture. Stejně jako v módě i zde představuje linie Haute Couture něco zcela unikátního, snového a pro většinu smrtelníků i nedosažitelného. Sklo na láhve vyrobil známý výrobce skla Baccarat, což dává tušit, o jak exklusivní záležitost se jedná. Pětice láhví pojmenovaná po městech Tokio, Melbourne, Moskva, New York a Londýn je postupně vystavována v důležitých hlavních městech světa včetně Paříže, kde bude k vidění v butiku Noire v proslulém obchodním domě Printemps Haussmann. V březnu se expozice vrací do Francie, kde budou láhve vydraženy v rámci charitativní aukce.

Prêt-à-Porter linie je jednodušší, nicméně nepostrádá nic z pověstného Gaultierova talentu a smyslu pro originalitu a detail. Celkový design láhve se navrací ke kořenům, kdy se voda Evian stáčela od roku 1908 do roku 1969 do skla, které pak nahradily plasty. Na láhvi dominují dva naprosto protichůdné prvky. Něžné až snové ledové květy překrývají velká, ostrá písmena. Celkový vzhled nápoje vyvolává optickou iluzi křišťálové průzračnosti.

Cena jedné láhve evian Jean Paul Gaultier činí 500 korun. Šokující? Možná, díváte-li se na ni jako na láhev vody. Ovšem z jiného úhlu pohledu, kdy tento unikátní kousek budete posuzovat jako umělecký předmět, designovou záležitost, tak cena není rozhodně závratná.

Jen si představte ten pocit! Mimořádná cena za mimořádný předmět, hravá marnotratnost, která vás zaplaví při samotném doteku láhve. A co teprve první doušek průzračně čisté křišťálové vody, tak známé a slavné. Tento projekt přináší do života pocit výjimečnosti, bláznovství i osvobození od deprimující reality.

Limitovaná edice minerální vody Evian pocházející z alpských úbočí je k dostání v pražských restauracích – DC1, Café Café, Solidní Nejistota, Celnice, Lary Fary, La Casa Argentina a La Bodeguita Del Medio.

Doporučujeme

Články odjinud