Vůně čokolády zvyšuje prodeje knih, hlavně milostných románů

11. 8. 2013
Vůně čokolády zvyšuje prodeje knih, hlavně milostných románů
Ačkoli vydavatelé knižních romancí a milostných románů nezřídka používají v grafické úpravě obalů růže, ve skutečnosti je to vůně čokolády, která zvyšuje prodej těchto titulů. Podle belgických psychologů lidé ochotněji brouzdají mezi regály s knihami a utrácejí více tam, kde je cítit vůně čokolády. Ta přitom zvyšuje především prodeje romancí a milostných románů.

Ovšem slabý účinek má vůně čokolády v oddělení s ekonomickou a krimi literaturou. Zato v případě romancí, milostných románů a také kuchařek se prodej v oddělení provoněném čokoládou zvýší až šestkrát.

„Když zákazníci cítí čokoládu, koncept související s čokoládou, třeba vaření, působí přímo na mysl zákazníka, který pak reaguje jinak, než když kuchařku vidí bez pachového vjemu čokolády,“ tvrdí Lieve Douché z Antverpské univerzity.

Vůně čokolády zvyšuje prodej v knihkupectví zhruba 1,2krát, ale v oddělení s vařením a romantickými novelami až šestkrát.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Díky své železné vůli a odříkání dosáhnete na svoje vysněné mety. Vyčerpanost ani naštvanost na sobě nedáváte při obchodních schůzkách znát. Jste totiž profesionálové každým coulem.…

Nejčtenější články

Doporučujeme