Vůně čokolády zvyšuje prodeje knih, hlavně milostných románů

11. 8. 2013
Vůně čokolády zvyšuje prodeje knih, hlavně milostných románů
Ačkoli vydavatelé knižních romancí a milostných románů nezřídka používají v grafické úpravě obalů růže, ve skutečnosti je to vůně čokolády, která zvyšuje prodej těchto titulů. Podle belgických psychologů lidé ochotněji brouzdají mezi regály s knihami a utrácejí více tam, kde je cítit vůně čokolády. Ta přitom zvyšuje především prodeje romancí a milostných románů.

Ovšem slabý účinek má vůně čokolády v oddělení s ekonomickou a krimi literaturou. Zato v případě romancí, milostných románů a také kuchařek se prodej v oddělení provoněném čokoládou zvýší až šestkrát.

„Když zákazníci cítí čokoládu, koncept související s čokoládou, třeba vaření, působí přímo na mysl zákazníka, který pak reaguje jinak, než když kuchařku vidí bez pachového vjemu čokolády,“ tvrdí Lieve Douché z Antverpské univerzity.

Vůně čokolády zvyšuje prodej v knihkupectví zhruba 1,2krát, ale v oddělení s vařením a romantickými novelami až šestkrát.

Témata článku:   

Komentáře

Přečtěte si také

Horoskopy

Jestli jste si mysleli, že vám víkend zlepší náladu, byl to omyl. Už dneska budete totiž stejně nakvašení jako před ním. Možná by to chtělo nějakou změnu v zaměstnání nebo nového koníčka.…

Nejčtenější články

Recepty pro vás Další recepty