Ačkoli vydavatelé knižních romancí a milostných románů nezřídka používají v grafické úpravě obalů růže, ve skutečnosti je to vůně čokolády, která zvyšuje prodej těchto titulů. Podle belgických psychologů lidé ochotněji brouzdají mezi regály s knihami a utrácejí více tam, kde je cítit vůně čokolády. Ta přitom zvyšuje především prodeje romancí a milostných románů.
Ovšem slabý účinek má vůně čokolády v oddělení s ekonomickou a krimi literaturou. Zato v případě romancí, milostných románů a také kuchařek se prodej v oddělení provoněném čokoládou zvýší až šestkrát.
„Když zákazníci cítí čokoládu, koncept související s čokoládou, třeba vaření, působí přímo na mysl zákazníka, který pak reaguje jinak, než když kuchařku vidí bez pachového vjemu čokolády,“ tvrdí Lieve Douché z Antverpské univerzity.
Vůně čokolády zvyšuje prodej v knihkupectví zhruba 1,2krát, ale v oddělení s vařením a romantickými novelami až šestkrát.