Začněte si hlídat hubnutí už dnes

28. 11. 2011
Začněte si hlídat hubnutí už dnes
Zkoušíte všechno, co by vám usnadnilo hubnutí? A zkusila jste si vést deníček? Zápisník nebo roční diář vám mohou pomoci zhubnout zdravěji, rychleji a efektivněji. S Dietou zjistíte, jak si takový deník vést a co do něj zapisovat.

Děsí vás již v listopadu představa vánočního hodování? Říkáte si: To zase přiberu na váze? S tím správným nasazením a odhodláním lze i hory přenášet. A s kilogramy je to obdobné. Pomoci vám může i takový roční průvodce, do kterého si každý den zapíšete příjem i výdej a zároveň získáte inspiraci na chutné a zdravé vaření pro celou rodinu.

SPRÁVNÉ NAČASOVÁNÍ

K tomu, abyste mohla zdravě a efektivně hubnout a svou váhu si udržet, potřebujete v první řadě znát sama sebe. Zjistit, kdy a jak se cítíte, kdo opravdu jste a proč to všechno děláte. Potřebujete také vědět, jak vaše tělo funguje. Když bude hladovět, nezíská váš organismus potřebné látky a bude fyzicky strádat. Pokud se naopak budete zahlcovat „prázdnými“ kaloriemi, budete se cítit unavená a bez nálady. Bez energie se nebudete moci hýbat, a tedy ani dlouhodobě hubnout. Proto zvolte zlatou střední cestu, při které vám bude jednoduše fajn a snadněji tak budete moci zvítězit sama nad sebou a nad svou váhou bez jojo efektu.

JEDNODUCHÝ NÁVOD, KTERÝ VÁM POMŮŽE HLÍDAT SI VÁHU:

1. Hubněte pohybem a pestrým, vyváženým a zdravým jídelníčkem.

2. Myslete na to, že energetický výdej musí převyšovat energetický příjem.

3. Jezte pravidelně 5 až 6 porcí denně.

  • Začněte den snídaní, přes den s sebou noste něco malého a zdravého, aby vás nepřepadl hlad.
  • Dopoledne si vybírejte jídla bohatá na sacharidy, odpoledne a večer spíše na bílkoviny a zdravé tuky.
  • Poslední jídlo dne si načasujte tak, abyste přes noc nebyla o hladu déle než 10 hodin.
  • Zvyšte příjem vlákniny, zařaďte 3x denně zeleninu, 2x denně ovoce.
  • Snižte obsah tuků ve své stravě tak, aby tvořily 20 až 25 %.
  • Nezapomínejte, že 2/3 z nich by měly zastupovat tuky rostlinné (především kvalitní oleje lisované zastudena).
  • Vybírejte si potraviny s nízkým glykemickým indexem, lokální a sezonní suroviny.
  • Všímejte si obsahu a složení potravin – omezte vše, co je vyrobeno z bílé mouky, rafinovaného cukru a je chemicky konzervováno.
  • Vyhýbejte se sladkým, tučným a slaným jídlům, alkoholu a cigaretám.
  • Připravujte suroviny tak, aby neztratily své výživové hodnoty.
  • Zvyšte příjem tekutin, hlavně neperlivé vody, alespoň na 2,5 litru denně.
  • Intenzivní pohyb 3 hodiny denně vám pomůže zhubnout až 1 kg tuku týdně.
  • Nezapomínejte relaxovat a regenerovat – například formou masáží, v sauně apod.

4. Vyhýbejte se nadměrnému stresu!

ZORGANIZUJTE SI SVŮJ ČAS

Počítat kalorie, příjem i výdej, zapisovat si jídelníček, vymýšlet recepty, které by uvítala celá rodina, to všechno stojí čas. A toho opravdu nikdo z nás nemá nazbyt. Naučte se s ním tedy pracovat především ve svůj prospěch. Veďte si jednoduché záznamy, třeba takového ročního průvodce. Posloužit vám k tomu může obyčejný nebo i speciální diář.

Po určitém čase pak můžete analyzovat, jak na tom vlastně jste, kde byste měla ubrat, či naopak přidat. Sepsat si své vlastní tipy na zdravý životní styl. A mezitím se zaměřte sama na sebe, na rodinu a své blízké a naplánujte si společné výlety. Správná organizace času je totiž nejlepším lékem na stres. A ten je prvním spouštěčem nezřízeného mlsání, nebo naopak hladovění, které vede jak jinak než k přibírání na váze.


Nechcete hubnout sami? Navštivte náš FITweb.cz!

Témata článku:   

Komentáře Zobrazit celou diskuzi

Přečtěte si také

Horoskopy

Jako sluneční vyslanci máte ve svém erbu, že budete lidem kolem sebe působit potěšení. Přes všechnu vaši dobrou vůli se však přece jen na domácím poli objeví nějaké mráčky. Zlobivý Mars,…

Nejčtenější články

Články odjinud