Ženy se podle statistik vrhají do podnikání stále s větší vervou. Nejčastěji přitom podnikání rozjíždějí na mateřské dovolené a většina z nich sází na provozování e-shopu. Jaké jsou hlavní důvody, které k tomuto trendu ženy vedou?
Ženy nejčastěji podnikají s dětským zbožím, módou, kosmetikou a šperky
Mateřská potažmo rodičovská dovolená dává ženám příležitost věnovat se kromě dětí také podnikání. Ženy nejčastěji obchodují právě s dětským sortimentem. Důvod je jednoduchý. S dětmi tráví většinu času, a tak získají přehled, co na trhu chybí nebo co zlepšit. Dalšími odvětvími podnikání, kterým dominují právě ženy, jsou mimo jiné také móda, kosmetika nebo šperky.
Založení vlastní firmy je snadné
Zajímavým faktem zůstává, že ženám při zakládání e-shopu nezřídka pomáhají jejich muži. Snaží se tím ženu motivovat k práci na jejím vlastním projektu. Založení firmy přitom nemusí být tak náročné, jak se na první pohled zdá. Můžete si nechat založit společnost na klíč nebo se rovnou porozhlédnout po firmě na prodej. Ready made společnosti mají jednu velkou výhodu – vyhnete se administrativnímu kolečku, které se k založení společnosti pojí.
Role matky jako výhoda pro obchodování
Možná se divíte, jak je možné, že se dá skloubit péče o malé děti s už tak náročným podnikáním. Mateřská role se právě tady jeví jako výhoda. Maminky se naladí na režim multitaskingu. Zvládají zkrátka hodně věcí najednou, organismus si časem zvykne i na menší potřebu spánku, maminky skvěle ovládají time management a zvládnou oddělit hlavní věci od těch méně důležitých. Právě tenhle koktejl schopností, které získají během péče o děti, se jeví jako klíčový v obchodování.
Žalostně nízký počet zkrácených úvazků
Velkým důvodem, proč se české ženy nakonec rozhodnout dát zelenou podnikání, a ne návratu do zaměstnání, je ale především stále nízký počet zkrácených pracovních úvazků. Pro porovnání uvádíme fakt, že v Nizozemsku pracuje na částečný úvazek 60 % žen, v Německu je to pak 37,3 % žen. V České republice ale jen 7,2 %. To je velmi nízké číslo, které jasně deklaruje žalostně nízký počet zkrácených úvazku, které by matkám dovolily sladit péči o rodinu se zaměstnáním. Přitom poptávka převyšuje nabídku o celou polovinu. Na druhou stranu právě toto omezení dává ženám možnost, aby se prosadily v oblasti podnikání.