Ja skolku nenavidela! Nechapala jsem vubec proc me tam rodice strcili! Brala jsem to jako velke ponizeni! Mam z toho trauma!!! (Uhlidam se prece sama,ne???)
Jestli se syn zhoršil jen ve školce,tak bych nešílela,ale jestli i doma se vrací do mladších let svým jednáním a chováním,tak to bych se vyděsila! Možná se jen staví podobným jako děti okolo,aby tam zapadl.Naše dcera rok ve školce nepromluvila s "tetami",jen kývala ano-ne,s dětmi mluvila a doma taky.Zkrátka se naštvala nějakým jednáním těch dospělých tam a tímto způsobem je trestala. Vyrostla z ní inteligentní a vzdělaná osoba,tak bych z jednání malého Tadeáše nedělala zase až takový problém.
Že ho nedala rovnou na vysokou, génia, aby nezaostával :-D
Já si mimochodem vzpomínám na situaci, kdy můj téměř dvouletý syn mluvil jako kniha a jeho ani ne roční bratr žvatlal a přijela k nám prababička, která bydlela daleko, takže děti ještě neviděla. A provázela ji moje maminka. No a ten starší syn neřekl ani slovo, žvatlal jako jeho brácha a bylo na něm vidět, jak jak je pyšný na to, že to umí a že čeká obdiv a chválu. Moje maminka spustila neskutečný hisťák, takže jsme nakonec s prababičkou, která vychovala kupu dětí a které bylo jasné o co jde, měly co dělat, syna ubránit před fyzickým násilím.
Chování vašeho dítěte je normální, dalo by se říct, že za ním stojí i sociální inteligence. Zkrátka, váš syn zapadl do kolektivu a stal se jeho součástí. A jak píše Lebahu, přesně to dělají i starší sourozenci. Na vás, paní Zdeňko je, co chcete. Jestli chcete mít šťastné dítě, které bude mít spoustu kamarádů a v dospělosti se dokáže v každém kolektivu cítit dobře, nebo výkladní skříň svých genů a skvělé výchovy, kterou budou obdivovat vaši přátelé, ale kterou budou děti brát jako šprta a nebudou se s ním kamarádit. I kdybyste si našli jinou školku, s méně dětmi, nic to na situaci nezmění, ony totiž stačí i dvě děti na to, aby se spolu chtěly domluvit svým jazykem.Pokud ale máte pocit, že máte geniální dítě a věřte, můžete se mýlit, najděte si IQ test pro děti a pokud vás ubezpečí, že máte nadané dítě, vyhledejte si školku Menzy. Myslím, že obojí najdete na jejich stránkách: "https://deti.mensa.cz/index.php... "
@helza: Ono je podobné chování zaznamenáno i u zvířat, třeba u primátů. Pokud se samici narodí nové mládě, začne se to starší chovat stejně. Je to strategie přežití. "Jsem malé roztomilé miminko, mámo starej se a ochraňuj mě dál." Ve školce to bude nejenom přizpůsobení se kolektivu, ale i snaha přitáhnout pozornost a péči vychovatelky. Protože ostatní děti krmí a zavazuje jim botičky a nad šikovným dítětem mávne rukou, "Ty už jsi velkej, ty to umíš sám".
@lebahu: A je-li inteligence definována jako schopnost přizpůsobit se, pak dítě pouze používá svou inteligenci. Náš Honza, který byl mladší, to dělal taky. Když měl jít do školy, tak podle učitelky ve školce "nemluvil a neuměl si zavázat boty". Přitom holčičkám v šatně je zavazoval vesele a byl ukecanej až hrůza.
Pokud by maminka z článku byla mladší místo 38 let, měla 25 let a třeba i víc dětí, tak by to vůbec neřešila ;-)
Pokud je to pro Vás finančně možné tak bych doporučila školku soukromou, kde je dětí ve skupivě podstatně méně a učitelka se tak může dětem věnovat. Soukromých školek a základních škol je dnes už docela dost.
Podobně se začnou chovat i děti, když se narodí mladší sourozenec. Je to přirozené chování.
Váš syn se přizpůsobil svým novým kamarádům, aby se jim přiblížil a stal se jedním z nich. Dosud se pohyboval mezi dospělými, tak kopíroval je. Nyní má prostě jiné vzory. Za pár měsíců se jeho vrstevníci posunou o něco výše a situace se změní k lepšímu pro něho i pro ně. Je pro vás důležitější, že chodí do školky rád i za tuhle cenu a nebo to, že je na vyšší úrovni, ale sám? Mé vnouče mělo nedávno ve škole potíže. Nadávali mu do šprtů. No někdo prostě rozumí tomu, co je v učebnici, rychle to přečte a pochopí, násobí a dělí bleskově, protože ho to baví, a jiný nedá ani dohromady kloudnou větu v překladu. Teď do třídy přišlo několik nových dětí, které se taky dobře učí a má pokoj. Chápu, že jste jako rodiče, kteří do svého dítěte investovali spoustu energie a času zklamaní. Jenomže ten váš předškolák, kdyby udržel tuhle úroveň a tohle tempo, by patrně na konci školky plynně četl a bezpečně násobil. A to by nebylo zase dobré pro první třídu. Vezměte to tak, jak to je. Určitě jde o přechodné období.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.