Ženy nevidí svou krásu, prokázal sociální experiment značky Dove

7. 5. 2013 Komerční článek
Ženy nevidí svou krásu, prokázal sociální experiment značky Dove
To, jak ženy samy sebe vnímají, je zcela odlišné od toho, jak je vidí ostatní. Více než polovina žen na celém světě se shoduje v tom, že když dojde na hodnocení jejich vlastní krásy, jsou samy sobě největším kritikem. Kosmetická značka Dove proto provedla sociální experiment, který ilustruje, jak se tento problém projevuje. V krátkém snímku Portréty skutečné krásy Dove zkoumá, jaký je rozdíl mezi vnímání krasy ženou a okolím.

Ve snímku Portréty skutečné krásy vystupuje u FBI proškolený kriminalistický kreslíř Gil Zamore. Video dokumentuje Zamoru tvořícího pokaždé dva portréty sedmi žen. První portrét vytváří tak, že žena sedí za oponou a on použije její vlastní popis k vytvoření kresby. Ženy byly před tím, než došlo na kreslení a bez přípravy požádány, aby strávily krátký čas s cizím člověkem, aniž by veděly proč. Zamora pak vypracoval druhý portrét, podle popisu této neznámé osoby. Většina portrétů vytvořených podle popisu cizího člověka ukazovala krásnější, šťastnější a často přesnější zobrazení žen, než portréty nakreslené podle popisu jich samotných.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

“Když jsem byl požádán, abych se zúčastnil natáčení filmu pro Dove, nikdy by mě nenapadlo, jak moc se od sebe budou dva portréty jedné ženy lišit,” komentuje výsledky experimentu policejní kreslíř Gil Zamora, a dodává: “nikdy nezapomenu na reakce žen, když viděly oba portréty vedle sebe. Myslím, že mnoho z těchto statečných žen si uvědomilo, že mělo zkreslené vnímání sama sebe, které velmi ovlivnilo jejich život v mnoha směrech.“

Film dokumentuje reakce žen na jejich vlastní obrázek a poukazuje, jak se jejich nízké sebevědomí odráží v mnoha směrech jejich života. Slouží tak jako inspirace pro další ženy, jak vidět krásu v sobě samých.

“Uskutečnili jsme tento sociální experiment a natočili film, abychom podpořili svůj závazek k posílení ženského sebevědomí,” říká za Dove Věra Jiroudková, Junior Brand Manager a dodává: “Doufáme, že to bude inspirovat ženy k přehodnocení své vlastní krásy a pochopení, jak je vidí ostatní lidé.”

Témata článku:   

Přečtěte si také

Horoskopy

Počítejte s pomocí důležitého mecenáše. Velmi plodné období nastává právě v těchto dnech, kdy se daří statistickým přehledům, vyhodnocování, konečnému revidování a prezentacím. Merkur se…

Nejčtenější články

Články odjinud